12,5% του εισοδήματός τους ξοδεύουν οι Αθηναίοι για μετακινήσεις

Ένα «πάντα» που θα κυκλοφορεί ανάμεσα σε συρμούς του Μετρό, λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ έως και τον ερχόμενο Φεβρουάριο, θα προσπαθήσει να πείσει τους Αθηναίους να... χρησιμοποιούν περισσότερο τις αστικές συγκοινωνίες και λιγότερο το ΙΧ τους. Παρά την οικονομική κρίση, πρόσφατες μετρήσεις που έγιναν στην πρωτεύουσα έδειξαν ότι οι μετακινήσεις με το ΙΧ εξακολουθούν να είναι περισσότερες από αυτές που γίνονται καθημερινά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η συνήθεια αυτή μάλιστα στοιχίζει ακριβά, καθώς υπολογίζεται ότι περίπου το 12,5% του εισοδήματος κάθε Αθηναίου ξοδεύεται για τις μετακινήσεις του. Η αλλαγή της νοοτροπίας των κατοίκων του Λεκανοπεδίου όσον αφορά στις καθημερινές μετακινήσεις τους και η στροφή στις αστικές συγκοινωνίες, αποτελούν το αντικείμενο της νέας καμπάνιας που ξεκινούν οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς. Η συνεργασία παρουσιάστηκε την Τρίτη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο των Σ.Α. Γρηγόρη Δημητριάδη και τον διευθυντή της περιβαλλοντικής οργάνωσης, Δημήτρη Καραβέλα. Όλα τα βιώσιμα μέσα, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και οι αστικές συγκοινωνίες ενοποιούνται σε ένα σχεδιασμό που δεν τα διαχωρίζει και αφορά όλους τους πολίτες, χωρίς αποκλεισμούς», τόνισε ο κ. Δημητριάδης. Όμως, παρά τις έως τώρα προσπάθειες, οι πολίτες του Λεκανοπεδίου εξακολουθούν να μην εγκαταλείπουν το ΙΧ τους, αφού παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, τα νοικοκυριά που έχουν δύο ή και περισσότερα αυτοκίνητα είναι περισσότερα από τα νοικοκυριά που δε διαθέτουν καθόλου αυτοκίνητο με ποσοστά 28% και 16%, αντίστοιχα. Πάντως, σημειώνεται ότι στο δήμο της Αθήνας το 26% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει αυτοκίνητο. Τα στοιχεία προέκυψαν από έρευνα της Public Issue που έγινε για λογαριασμό του WWF. Σύμφωνα με αυτά, το δημοφιλέστερο μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πρωτεύουσα είναι το αυτοκίνητο με 34%, ενώ ακολουθούν το λεωφορείο με 33%, το μετρό με 31% και το περπάτημα με 27%. Ηλεκτρικός, τρόλεϊ και τραμ συγκεντρώνουν το 21% των προτιμήσεων, με τα ποσοστά τους ανά μέσο να είναι 10%, 9% και 2%, αντίστοιχα. Εξαίρεση αποτελούν οι κάτοικοι του δήμου Αθηναίων, οι οποίοι πλέον περπατούν και μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες περισσότερο, ενώ οδηγούν λιγότερο. Τα υψηλότερα ποσοστά χρήσης του μετρό εμφανίζονται στο κέντρο (35%) και στα νοτιοανατολικά προάστια (34%). Τα μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης ΙΧ καταγράφονται στα βόρεια προάστια με 56%, ενώ τα λεωφορεία προτιμούν στον Πειραιά και τα δυτικά προάστια. Παράλληλα, αποστάσεις με τα πόδια διανύουν κυρίως οι κάτοικοι του Πειραιά και του κέντρου της Αθήνας (32%). Οι λόγοι για τους οποίους οι πολίτες του Λεκανοπεδίου δεν χρησιμοποιούν συχνά τις αστικές συγκοινωνίες, σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν, είναι: Δεν τις χρειάζονται καθώς διανύουν κοντινές αποστάσεις. Ένας στους τρεις είπε ότι δεν τον εξυπηρετούν τα δρομολόγια που εκτελούν. Το 10% των ερωτηθέντων απάντησε ότι καθυστερούν. Το 7% είπε ότι δεν τηρούνται τα δρομολόγια. Παράθυρο» για την είσοδο δήμων και ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, άνοιξε στη διάρκεια της παρουσίασης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) Γιάννης Οικονόμου. Όπως επεσήμανε, προκειμένου να έχουμε ακόμα πιο αξιόπιστες συγκοινωνίες θα μπορούσε να εξεταστεί η συνεργασία με δημοτικές Αρχές για την συντήρηση των αμαξοστασίων αλλά με ιδιωτικούς φορείς και ιδρύματα για την αγορά λεωφορείων. Πρόσθεσε δε, ότι η εταιρία αυτήν την περίοδο εξετάζει 20 διαφορετικούς τύπους λεωφορείων προκειμένου να καταλήξει σε αυτόν που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες της Αθήνας. Σήμερα, η ΟΣΥ εκτελεί δρομολόγια με 1.450 λεωφορεία και τρόλεϊ σε 280 γραμμές, μετακινώντας 1,4 εκατομμύρια επιβάτες ημερησίως. Σε ετήσια βάση, η εταιρεία εκτελεί 94 εκατομμύρια δρομολόγια. Οι μετακινήσεις αποτελούν ένα από τα κυρίαρχα προβλήματα των Αθηναίων, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του πρόσφατου Ευρωβαρόμετρου. Σύμφωνα με αυτά, το 60% δήλωσε ότι δεν είναι ευχαριστημένο από τη ζωή στις πόλεις. Όπως επισήμαναν οι εκπρόσωποι του WWF η στροφή προς τις αστικές συγκοινωνίες θα βελτίωνε τις συνθήκες λόγω της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου, ενώ θα βοηθούσε και τους πολίτες να εξοικονομήσουν χρήματα ιδιαίτερα σ΄ αυτήν την περίοδο της κρίσης. Η οργάνωση υπολογίζει ότι με τη χρήση των μέσων με την ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών κόστους 320 ευρώ, ένας πολίτης μπορεί να εξοικονομήσει από 240 έως 390 ευρώ ετησίως. Πηγή

Via


Νεότερη Παλαιότερη