Αλαλούμ με τα ηλεκτρονικά βιβλιάρια υγείας των άπορων

Σε απίστευτο αλαλούμ φαίνεται πως εξελίσσεται η ηλεκτρονική συνταγογράφηση των βιβλιαρίων απορίας, με τους περισσότερους άπορους, που προφανώς βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας, να έχουν να αντιμετωπίσουν ένα τρομερό…

αδιέξοδο.

Σύμφωνα με εγκύκλιο που είχε υπογραφεί το καλοκαίρι του 2014 και με ισχύ από 01/2015, η οποία ήδη εφαρμόζεται σε αρκετά νοσοκομεία, μεταξύ αυτών το Ιπποκράτειο, οι άποροι θα συνταγογραφούν ηλεκτρονικά τα φάρμακά τους δίνοντας τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής τους (ΑΜΚΑ).

Ωστόσο, κάποιοι άποροι, οι οποίοι στο παρελθόν ήταν ασφαλισμένοι είτε στο ΙΚΑ, είτε στον ΟΓΑ ή το ΤΕΒΕ, το σύστημα της ΗΔΙΚΑ τους «αναγνωρίζει» ως ανασφάλιστους και όχι ως άπορους. Σε αυτή την περίπτωση καλούνται να πληρώσουν συμμετοχή για να προμηθευτούν κάποια από τα φάρμακά τους. Άπορη καρκινοπαθής καταγγέλει: Δεν έχω να πληρώσω τη συμμετοχή για τα φάρμακά μου

Κραυγή απόγνωσης εκφράζει η 58χρονη καρκινοπαθής Κωνσταντίνα Δημοπούλου που με το βιβλιάριο απορίας δεν μπορεί πλέον να προμηθευτεί τα φάρμακά της από το φαρμακείο του νοσοκομείου δωρεάν.

Η ίδια, τραγουδίστρια στο παρελθόν, είναι καρκινοπαθής τα τελευταία 20 χρόνια και εδώ και 18 χρόνια κατοικεί στους Μύλους Αργολίδας.

Όπως η ίδια γνωστοποίησε στο , «πήγαινα στο Άργος και έγραφα τα φάρμακα του μήνα, μετά πήγαινα στο φαρμακείο του νοσοκομείου στο Άργους και έπαιρνα δωρεάν τα φάρμακά μου. Χθες επισκέφθηκα τον αγροτικό ιατρό και μου είπε ότι το σύστημα άλλαξε και πως πλέον τα φάρμακα θα γράφονται ηλεκτρονικά από το ΠΕΔΥ. Πήγα στο ΠΕΔΥ, έγραψαν τα φάρμακά μου ηλεκτρονικά και κατόπιν πήγα στο νοσοκομείο».

Έκει, όμως την περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη, όταν την ενημέρωσαν πως τίθεται σε ισχύ νέα εγκύκλιος. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, η ίδια, σήμερα με βιβλιάριο απορίας, πλέον θεωρείται ανασφάλιστη καθώς στο παρελθόν ήταν ασφαλισμένη στο ΙΚΑ. Έτσι, στο εξής καλείται να προμηθεύεται τα φάρμακά της από ιδιωτικό φαρμακείο καταβάλλοντας ποσό που αντιστοιχεί στο 25% της συμμετοχής στην τιμή του φαρμάκου. Τα φάρμακά μου αξίζουν 1.300 ευρώ μηνιαίως. Δεν έχω να πληρώσω τη συμμετοχή. Ζω με την αναπηρική σύνταξη που είναι 600 ευρώ και μένω στο ενοίκιο. Είμαι ημιπαράλυτη, δεν περπατάω καν. Σκέφτομαι να συρθώ μέχρι την ταράτσα και να αυτοκτονήσω» λέει η κυρία Κωνσταντίνα Δημοπούλου και σοκάρει με την απελπισία που την έχει καταβάλει.

Όπως αποκαλύπτει η ίδια, αυτό το διάστημα δεν της καταβάλλεται η αναπηρική σύνταξη, καθώς πρέπει να περάσει εκ νέου από επιτροπή για να διαπιστωθεί εκ νέου το ποσοστό της αναπηρίας της.

Η ίδια ζει ολομόναχη, δεν έχει υποστήριξη από κανέναν, ενώ της πηγαίνει φαγητό η Πρόνοια κάθε δεύτερη μέρα. «Είμαι χωρίς φάρμακα, υποφέρω από τους πόνους. Έχω υποστεί 18 εγχειρίσεις. Δεν την αντέχω τη ζωή μου» εξομολογείται και αναρωτιέται: «Τι θα κάνουν οι άποροι που δεν έχουν να πληρώσουν τη συμμετοχή;».

Όπως αποκαλύπτει: «Δεν με νοιάζει να μου κόψουν το ρεύμα, δεν με νοιάζει να μην έχω να ζήσω. Μόνο να μην υποφέρω από τους πόνους θέλω. Χρειάζομαι τα φάρμακά μου. Θα κάνω απόπειρα αυτοκτονίας αν δεν λυθεί το θέμα».

Σε επικοινωνία που είχε το

με τη φαρμακοποιό του νοσοκομείου Αργολίδας, κυρία Ευαγγελία Κορούλη, επιβεβαιώθηκε πως η εν λόγω εγκύκλιος ήδη εφαρμόζεται στο συγκεκριμένο νοσοκομείο και πως η κυρία Δημοπούλου δεν μπορεί πλέον να προμηθεύεται όλα τα φαρμακά της με μηδενική συμμετοχή. Το ίδιο ισχύει και για άλλους άπορους. Πλέον θα προμηθεύονται τα φάρμακά τους είτε από ιδιωτικά φαρμακεία είτε από τον ΕΟΠΥΥ πληρώνοντας συμμετοχή ανάλογα με την πάθηση. Σε άλλες περιπτώσεις η συμμετοχή είναι 25%, σε άλλες 10% και σε άλλες μηδενική. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, θεωρούνται πλέον ανασφάλιστοι και όχι άποροι» υπογράμμισε η κυρία Κορούλη.

Via


Νεότερη Παλαιότερη