Η ιστορία πίσω από τα επτά λογότυπα εταιρειών που έμειναν αναλλοίωτα στο χρόνο


Share/Bookmark
Ανέκαθεν, ακόμη και πριν μπουν στη ζωή μας η τηλεόραση και τα social media, το λογότυπο μιας εταιρείας έπαιζε καθοριστικό ρόλο... Με την πάροδο των χρόνων, καθώς τόσο οι επιχειρήσεις, όσο και οι καταναλωτές άλλαζαν, συνήθως άλλαζαν και τα λογότυπα των μεγάλων εταιρειών. Ομως, όπως παντού, έτσι και εδώ υπάρχουν και εξαιρέσεις. Υπάρχουν κάποια λογότυπα που συνδέθηκαν τόσο πολύ με την εταιρεία που έμειναν αναλλοίωτα στο χρόνο για δεκαετίες ή ακόμη και για πάνω από 100 χρόνια. Stella ArtoisΤο λόγκο της εταιρείας πρωτοδημιουργήθηκε με την ίδρυσή της το 1366. Τότε ήταν ένα μικρό μόνο ζυθοποιείο στη Λουβέν του Βελγίου. Το 1708 αγοράστηκε από την τοπική ζυθοποιία

Sebastian Artois και πήρε το όνομά της. Το 1926 προστέθηκε στην αρχή και το Stella. Ωστόσο, παρά τις αλλαγές στο όνομα το λογότυπο δεν άλλαξε ποτέ. Twinings TeaΤο λόγκο της εταιρείας πρωτοδημιουργήθηκε το 1887, 186 χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας και από τότε δεν άλλαξε ποτέ. Shell OilΤο περίφημο κοχύλι της Shell πρωτοσχεδιάστηκε το 1904, 81 χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας. Το κοχύλι επιλέχθηκε ως σήμα της εταιρείας γιατί η εταιρεία Marcus Samuel and Company, όπως ονομαζόταν τότε η Shell άρχισε να μεταφέρει κηροζίνη από το Λονδίνο στην Ινδία και... κοχύλια προς πώληση στις ευρωπαϊκές αγορές σε κάθε ταξίδι επιστροφής προς την Ευρώπη. Η επιχείρηση των κοχυλιών ήταν τόσο δημοφιλής αρχικά που αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της επιχείρησης. Ο Samuel άλλαξε το όνομα της επιχείρησης σε Shell τo 1897 και ζήτησε να του σχεδιάσουν για λόγκο της εταιρείας ένα κέλυφος χτενιού. Το 1907 η Shell συγχωνεύτηκε με την Royal Dutch Petroleum Company, αλλά διατήρησε ως σήμα κατατεθέν της το κέλυφος του χτενιού, που είναι πλέον συνώνυμο με τον όμιλο πετρελαίου. Το 1915, η Shell άνοιξε το πρώτο πρατήριο βενζίνης στην Καλιφόρνια εισάγοντας στο λόγκο της το κίτρινο και το κόκκινο χρώμα. Από τότε τίποτα δεν άλλαξε στο λόγκο της εταιρείας.

Levi Strauss & CoΤο λόγκο της Levi’s δείχνει δύο άλογα τα οποία είναι τόσο... δυνατά, όσο ανθεκτικό είναι το ύφασμα ντένιμ. Η αμερικανική εταιρεία πρωτοχρησιμοποίησε το λόγκο με τα δυο άλογα το 1886, 49 χρόνια μετά την ίδρυσή της, με σκοπό να αυξηθεί το μερίδιό της στην αγορά, προτού λήξει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που είχε. Το λογότυπο συνδέθηκε τόσο πολύ με την εταιρεία που σύμφωνα με την Levi Strauss & Co., στην αρχή οι πελάτες της ζητούσαν συχνά το παντελόνι με τα δύο άλογα. Μάλιστα, η εταιρεία των διάσημων τζιν, μέχρι το 1928 διατήρησε το όνομα «Δύο άλογα», οπότε και το άλλαξε σε

Levi’s.HeinzΠροϊόντα με την επωνυμία Heinz βγήκαν για πρώτη φορά στην αγορά το 1869, όταν ο

Henry Heinz και ο

Clarence Noble πήραν λαχανικά από τον κήπο της μητέρας του πρώτου, τα πολτοποίησαν, τα έβαλαν σε μπουκάλια και τα έβγαλαν προς πώληση. Η εταιρεία τους δεν κατόρθωσε να επιβιώσει στην οικονομική κρίση του 1876. Ωστόσο, ο Heinz επέστρεψε στο εμπόριο το 1876 με ένα καινοτόμο για την εποχή προϊόν που έγραψε τη δική του ιστορία: Την κέτσαπ. Το λογότυπο που χρησιμοποιεί η εταιρεία από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα που παράγει πάνω από 5.700 διαφορετικά προϊόντα, παραμένει το ίδιο που είχε η εταιρεία με τους χυμούς λαχανικών του Heinz και του Noble.

PeugeotΤο λιονταράκι της Peugeot αποτελεί έμπνευση του Τζάστιν Μπλέιζερ. Σχεδιάστηκε το 1847 και από τότε έχει υποστεί ελάχιστες διαφοροποιήσεις.

Για παράδειγμα έχει απαλειφθεί το βέλος πάνω στο οποίο, αρχικά, στεκόταν το λιοντάρι. Αξίζει να σημειωθεί το λόγκο της εταιρείας παραμένει ίδιο από το 1850 τη στιγμή που η ίδια η εταιρεία έχει υποστεί πολλές αλλαγές ως προς το προϊόν που παράγει. Για παράδειγμα ξεκίνησε ως κατασκευάστρια χάλυβα και συνέχισε ως κατασκευάστρια ποδηλάτων προτού καταλήξει να είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Johnson & JohnsonΗ Johnson & Johnson άρχισε τη λειτουργία της το 1886 ως κατασκευάστρια εταιρεία αποστειρωμένων χειρουργικών επιδέσμων. Το λογότυπο με τα καλλιγραφικά «Johnson & Johnson» αποτελεί ουσιαστικά την υπογραφή των ιδρυτών της, αδελφών Johnson’s. Το λογότυπο, πάνω από 100 χρόνια μετά ,εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στον κόσμο.

Via


Share on Google Plus

About senariografos

...
    Blogger Comment
    Facebook Comment