Στη… διατίμηση, σαν να ήταν εμπορεύσιμο είδος, ετοιμάζεται να βγάλει το Βρετανικό Μουσείο τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Την ερχόμενη άνοιξη τμήματα από αυτό το εξαιρετικό γλυπτικό σύνολο, θα μετακινηθούν από την γκαλερί…
Ντουβέν», όπου τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του «60, και θα μεταφερθούν στην γκαλερί «Σάνσμπερι», εκθεσιακό χώρο μέσα στο μουσείο, που δημιουργήθηκε με ιδιωτική χορηγία 25 εκατομμυρίων στερλινών.
Η ανακοίνωση ανήκει στο ίδιο το Βρετανικό Μουσείο. Ο αποχωρών πρόεδρος Νάιαλ Φιτζέραλντ το ανακοίνωσε δημόσια, προαναγγέλλοντας την πρώτη μεγάλη έκθεση με αντικείμενα από τις μόνιμες συλλογές. Ο χαρακτηρισμός «blockbuster», που χρησιμοποιείται συνήθως στις ταινίες του Χόλιγουντ, μαρτυρά τη διάθεση με την οποία αντιμετωπίζεται το εγχείρημα.
Μέχρι τώρα, ένα μεγάλο επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου για τη μη επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα ήταν πως οι επισκέπτες μπορούν να τα δουν χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο. Το κληροδότημα Τέρνερ, με βάση το οποίο λειτουργεί το Μουσείο, ορίζει ότι στη μόνιμη έκθεσή του η είσοδος είναι ελεύθερη. Αυτό όμως δεν ισχύει για τις περιοδικές εκθέσεις, όπου και μπαίνει τσουχτερό εισιτήριο. Σειρά εκθέσεων
Η συγκεκριμένη έκθεση θα είναι περιοδική, άρα θα έχει εισιτήριο. Στην πραγματικότητα μάλιστα, γι» αυτό οργανώνεται η σειρά εκθέσεων που ξεκινά με το Σώμα στην αρχαία Ελλάδα και συνεχίζεται, το 2016, με μια μεγάλη έκθεση για τους Ασσύριους. Για την είσπραξη χρημάτων που το Μουσείο έχει ανάγκη μετά και τις νέες περικοπές στη χρηματοδότησή του.
Η κεντρική ιδέα της έκθεσης θα είναι η ανάδειξη του σώματος ως φορέα Ομορφιάς και Ιδεών από τους αρχαίους Ελληνες. Θα παρουσιασθούν έργα τέχνης από την Ελλάδα αλλά και από γύρω χώρες, από τις οποίες επηρεάστηκε, ή τις οποίες επηρέασε.
Ανάμεσά τους θα είναι και κάποια από τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Πώς είναι όμως δυνατόν το μεγάλο έργο του Φειδία και των μαθητών του, το οποίο αποτελεί ενιαίο σύνολο, να διασπαστεί και κάποια τμήματα να πάνε στην έκθεση, ενώ κάποια άλλα να παραμείνουν στην γκαλερί «Ντουβέν»; Σε ολόκληρο τον κόσμο τα σύνολα παρουσιάζονται και αντιμετωπίζονται ολόκληρα, διότι αλλιώς καταστρέφεται η ιδέα τους, η αυθεντικότητά τους, το περιεχόμενό τους, που ως γνωστόν επιδρά και στη μορφή.
Η χώρα μας ζητά την επιστροφή τους ακριβώς ως μοναδικού συνόλου, το οποίο, μάλιστα, σχετίζεται με ένα μοναδικό αρχιτεκτόνημα.
Η αρχαιολογική δεοντολογία δεν επιτρέπει την παρουσίασή τους αποσπασματικά, σαν να επρόκειτο για κάτι αυτούσιο και αυθύπαρκτο. Αυτή η μεταχείριση συνιστά μια ακόμη προσβολή για τα αρχαία μας από το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο όχι μονάχα χάνει ένα ένα τα επιχειρήματά του ως προς την παρακράτησή τους, αλλά κάνει και απρέπειες όπως αυτή που ετοιμάζει: και να τα «εμπορευθεί» με την καταβολή εισιτηρίου και να αλλοιώσει το σύνολο με τη διάσπασή του.
Υπενθυμίζουμε ότι στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα, τα γλυπτά του Παρθενώνα εκτίθενται σε έναν ολόκληρο όροφο. Τα πρωτότυπα κομμάτια είναι δίπλα δίπλα με τα αντίγραφα όσων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
Η Ελλάδα έχει προτείνει πολλές φορές να μας τα επιστρέψουν και σε αντάλλαγμα να λαμβάνουν περιοδικές εκθέσεις ή μακροχρόνια δάνεια με ελληνικές αρχαιότητες.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr
Via
Την ερχόμενη άνοιξη τμήματα από αυτό το εξαιρετικό γλυπτικό σύνολο, θα μετακινηθούν από την γκαλερί…
Ντουβέν», όπου τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του «60, και θα μεταφερθούν στην γκαλερί «Σάνσμπερι», εκθεσιακό χώρο μέσα στο μουσείο, που δημιουργήθηκε με ιδιωτική χορηγία 25 εκατομμυρίων στερλινών.
Η ανακοίνωση ανήκει στο ίδιο το Βρετανικό Μουσείο. Ο αποχωρών πρόεδρος Νάιαλ Φιτζέραλντ το ανακοίνωσε δημόσια, προαναγγέλλοντας την πρώτη μεγάλη έκθεση με αντικείμενα από τις μόνιμες συλλογές. Ο χαρακτηρισμός «blockbuster», που χρησιμοποιείται συνήθως στις ταινίες του Χόλιγουντ, μαρτυρά τη διάθεση με την οποία αντιμετωπίζεται το εγχείρημα.
Μέχρι τώρα, ένα μεγάλο επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου για τη μη επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα ήταν πως οι επισκέπτες μπορούν να τα δουν χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο. Το κληροδότημα Τέρνερ, με βάση το οποίο λειτουργεί το Μουσείο, ορίζει ότι στη μόνιμη έκθεσή του η είσοδος είναι ελεύθερη. Αυτό όμως δεν ισχύει για τις περιοδικές εκθέσεις, όπου και μπαίνει τσουχτερό εισιτήριο. Σειρά εκθέσεων
Η συγκεκριμένη έκθεση θα είναι περιοδική, άρα θα έχει εισιτήριο. Στην πραγματικότητα μάλιστα, γι» αυτό οργανώνεται η σειρά εκθέσεων που ξεκινά με το Σώμα στην αρχαία Ελλάδα και συνεχίζεται, το 2016, με μια μεγάλη έκθεση για τους Ασσύριους. Για την είσπραξη χρημάτων που το Μουσείο έχει ανάγκη μετά και τις νέες περικοπές στη χρηματοδότησή του.
Η κεντρική ιδέα της έκθεσης θα είναι η ανάδειξη του σώματος ως φορέα Ομορφιάς και Ιδεών από τους αρχαίους Ελληνες. Θα παρουσιασθούν έργα τέχνης από την Ελλάδα αλλά και από γύρω χώρες, από τις οποίες επηρεάστηκε, ή τις οποίες επηρέασε.
Ανάμεσά τους θα είναι και κάποια από τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Πώς είναι όμως δυνατόν το μεγάλο έργο του Φειδία και των μαθητών του, το οποίο αποτελεί ενιαίο σύνολο, να διασπαστεί και κάποια τμήματα να πάνε στην έκθεση, ενώ κάποια άλλα να παραμείνουν στην γκαλερί «Ντουβέν»; Σε ολόκληρο τον κόσμο τα σύνολα παρουσιάζονται και αντιμετωπίζονται ολόκληρα, διότι αλλιώς καταστρέφεται η ιδέα τους, η αυθεντικότητά τους, το περιεχόμενό τους, που ως γνωστόν επιδρά και στη μορφή.
Η χώρα μας ζητά την επιστροφή τους ακριβώς ως μοναδικού συνόλου, το οποίο, μάλιστα, σχετίζεται με ένα μοναδικό αρχιτεκτόνημα.
Η αρχαιολογική δεοντολογία δεν επιτρέπει την παρουσίασή τους αποσπασματικά, σαν να επρόκειτο για κάτι αυτούσιο και αυθύπαρκτο. Αυτή η μεταχείριση συνιστά μια ακόμη προσβολή για τα αρχαία μας από το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο όχι μονάχα χάνει ένα ένα τα επιχειρήματά του ως προς την παρακράτησή τους, αλλά κάνει και απρέπειες όπως αυτή που ετοιμάζει: και να τα «εμπορευθεί» με την καταβολή εισιτηρίου και να αλλοιώσει το σύνολο με τη διάσπασή του.
Υπενθυμίζουμε ότι στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα, τα γλυπτά του Παρθενώνα εκτίθενται σε έναν ολόκληρο όροφο. Τα πρωτότυπα κομμάτια είναι δίπλα δίπλα με τα αντίγραφα όσων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
Η Ελλάδα έχει προτείνει πολλές φορές να μας τα επιστρέψουν και σε αντάλλαγμα να λαμβάνουν περιοδικές εκθέσεις ή μακροχρόνια δάνεια με ελληνικές αρχαιότητες.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr
Via
Tags
ΕΙΔΗΣΕΙΣ